Onderwerp: Jan Vrieling en Geertruida Catharina Grissen

Jan Vrieling is mijn vaders Opa, op deze site heb ik onder jantje smit zijn grafsteen gevonden. Deze heb ik gevonden op zijn geboorte datum 2-10-1900.

Echter nu mijn vraag wie kan mij vertellen waar Geertruida Catharina Grissen ligt begraven daarmee is hij getrouwd op 21-05-1921.

Zij is eerder overleden dan Jan Vrieling en waarschijnlijk is hij hertrouwd met Hendrikje Nijdam. Daarmee ligt hij namelijk begraven zoals op de grafsteen vermeld staat. Over Geertruida kan ik helemaal niets terug vinden. Op de website allegroningers.nl gaan geboortes en huwelijken e.d. natuurlijk ook maar tot een bepaalde datum.

Ik zou heel graag zeker weten dat ik op het juiste spoor ben. Zij hebben uiteindelijk 5 kinderen gekregen waarvan 4 jongens en zoals de documenten wel vermelden 1 meisje die vroegtijdig is overleden, de jongens hebben de namen Jan, Henk, Rieks en Ep. De hele voorgeschiedenis heb ik wel omdat die allemaal voor 1910 geboren zijn. Maar het nageslacht is later geboren dus kan ik online niks van terug vinden.

Wie weet hier meer over ik zou er zeker mee geholpen zijn.

Mvg Simone Vrieling

2 Laatst bewerkt door E.L.Smit (21-04-12 11:57:35)

Re: Jan Vrieling en Geertruida Catharina Grissen

Ondanks dat de geboortedatum goed is, zou Jantje een meisjesnaam moeten zijn?
Een gezinskaart uit de gemeent Haren zou ook meer info moeten geven,want dochtertje Ida is in Onnen geboren en overleden.

Indien Geertruida Catharina Grissen na 1938 is overleden zou je haar peroonskaart kunnen aanvragen bij het CBG te Den Haag.

Evert Smit

3 Laatst bewerkt door E.L.Smit (21-04-12 11:59:27)

http://www.archiefleeuwardercourant.nl/srch/sim.do

Er staan 2 overlijdensadvertenties in het Nieuwsblad van het Noorden van van Vrieling en Nijdam via bovenvermelde site.
Tevens staat de 1e man van Nijdam hierin vermeld.

mocht het downloaden niet willen  ik heb ze ook opgeslagen.
Verder heb ik 2 vraagtekens bij de advertenties. (kind Nijdam)

In Amsterdam is het huwelijk Paré/Nijdam te vinden 1930 tevens gezins-en persoonskaarten van beide

Evert Smit

Hoi Evert,

Super bedankt voor je informatie, ik  heb in het dagblad van het Noorden idd zijn overlijdens advertentie gevonden. En in de familie advertentie vind ik dus idd terug dat hij voorheen getrouwd is geweest met Geertruida Catharina Grissen, en mijn opa en oma staan vermeld met namen als kinderen. Geweldig nu weet ik zeker dat deze Jan, mijn vaders opa is  big_smile

Nog even over je opmerking over dat jantje een meisjes naam moet zijn, dat klopt, dit moet ik dan even melden, zo staat hij hier namelijk genoemd maar op de grafsteen staat gewoon Jan, dus is denk ik een tikfoutje...in iedergeval harstikke bedankt voor je info ik kan nu verder. Alle broers van mijn opa staan ook in de advertentie genoemd dus ik kan nu meer gericht gaan zoeken.

mvg Simone

5

Heb je de overlijdensadvertentie van Hendrikje Nijdam ook gevonden?

Evert Smit

Jazeker die heb ik zeker gevonden daar staat idd in dat zij eerder getrouwd is gweest met Pare. Kind Nijdam is een zoon, het lijkt er sterk op dat ze die al had maar waarom die de naam van haar heeft en niet van Pare geen idee big_smile.

Sterker nog ik heb de overlijdens advertentie gevonden van Geertruida Catharina Grissen, en wat blijkt ik kon haar niet vinden omdat ze niet begraven is maar gecremeerd in 1971. Dus deze link heeft mij erg goed geholpen.

Is er ook zo'n site met familieberichten uit kranten van de omgeving steenwijk? Het valt mij op dat er erg weinig documentatie te vinden is over mensen die in de omgeving steenwijk hebben gewoon, en zijn overleden.

Groetjes Simone

7

http://kranten.kb.nl/

8

Hallo Simone,

Toevallig kwam Geertruida Catharina Vrieling-Grissen ter sprake afgelopen zondag, 31/5/'15.
Mijn halfzus Ida is toen ze klein was namelijk eens aangevallen door de teckel van haar oma, deze G.C. Vrieling-Grissen.

Mocht je zoektocht compleet zijn, dan is dat prima. Zo niet, dan kan ik misschien helpen, maar natuurlijk alleen met voorafgaande toestemming van nog levende betrokkenen.

Met vriendelijke groet,

Klomp66

9

Hallo Simone,

Correctie: de teckel was van Hendrikje Nijdam.