1

Onderwerp: Wie weet meer over Sieuke Sloterdijk (Boersma /van der Veen)

Wij zoeken informatie over onze oma, Sieuke Sloterdijk. Getrouwd geweest met Pieter Boersma, gescheiden en hertrouwd met ene Marten van der Veen in Leeuwarden. Adres destijds was St Jobsleen 227 Leeuwarden

Uit haar eerste huwelijk zijn 9 kinderen geboren en waarschijnlijk zijn er geen kinderen uit haar tweede huwelijk geboren. Overleden 22 mei 1952 te Leeuwarden.

Ze is geboren in 1891 in Nijkerk, Oostdongeradeel en heeft o.a. in Nijkerk, Leeuwarden, Tzum en Achlum gewoond.

Haar ouders zijn Dirk Sloterdijk en Jantje Wieringa uit Oostdongeradeel.

Wij zouden de geschiedenis na haar scheiding graag horen, maar helaas zijn wij te laat begonnen en zijn haar kinderen, die misschien nog wat konden vertellen, allemaal overleden en zitten wij, haar kleinkinderen, met deze vraag.

Weet u iets, dan horen wij het graag!

2 Laatst bewerkt door E.L.Smit (18-12-13 19:59:53)

Re: Wie weet meer over Sieuke Sloterdijk (Boersma /van der Veen)

Hier alvast enkele gegevens
Je zou ook haar persoonskaart kunnen aanvragen zie voor details 
http://www.cbg.nl/index.php/150?id=150

Marten van der Veen is overleden 30-05-1959 Leeuwarden

Evert Smit

Bruidegom:
Pieter Boersma
Geboorteplaats:
Ee
Leeftijd:
22
Vader bruidegom:
Wytze Boersma
Moeder bruidegom:
Neeltje Bouma
Bruid:
Sieuke Sloterdijk
Geboorteplaats:
Oosternijkerk
Leeftijd:
20
Vader bruid:
Dirk Sloterdijk
Moeder bruid:
Jantje Wieringa
Gebeurtenis:
Huwelijk
Datum:
zaterdag 11 mei 1912
Gebeurtenisplaats:
Oostdongeradeel
Documenttype:
BS Huwelijk
Erfgoedinstelling:
TresoarTresoar
Plaats instelling:
Leeuwarden
Collectiegebied:
Friesland
Archief:
30-26
Registratienummer:
2049
Aktenummer:
12
Registratiedatum:
11 mei 1912
Akteplaats:
Oostdongeradeel
Collectie:
Bron: boek, Deel: 2049, Periode: 1912
Boek:
Huwelijksregister 1912
Opmerking:
Huwelijk ontbonden bij vonnis van de arrondissementsrechtbank te Leeuwarden d.d. 29 januari 1942; ingeschreven alhier d.d. 26 mei 1942

3

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik had geen melding gekregen, dus lees het nu pas. Graag zou ik van u weten waar u de informatie betreffende mijn grootmoeders tweede echtgenoot Marten van der Veen vandaan heeft. Ik zou graag eventuele kinderen van hem/haar contacteren om meer te weten te komen over mijn grootmoeder. Ik zal haar persoonskaart aanvragen en inderdaad ben ik via tresoar en allefriezen al meer te weten gekomen over haar gezin, zoals u ook al neergezet heeft.

Groeten,

Jolande Boersma, Franeker

4

de bron van mijn info is http://www.tresoar.nl/

Evert Smit

5

Ik geloof niet dat deze Marten van der Veen de juiste is. Hij staat nl. als gehuwd met een Leentje Bosgraaf 1884 - 1968. Dus niet gehuwd met mijn grootmoeder Sieuke Sloterdijk, overleden 1952.