1

Onderwerp: Begraafplaatsen te Woldendorp

Hoi allemaal,

ik ben gisteren langs allerlei begraafplaatsen gefietst in de provincie Groningen en kwam daarbij ook door het dorp Wagenborgen.

Er zijn in Wagenborgen -voorzover ik heb gezien- 4 begraafplaatsen, 1 joodse en 3 algemene waaronder een overwoekerde begraafplaats van de inmiddels verdwenen inrichting ''Groot Bronswijk''. Voorzover ik op deze site heb gezien is deze laatste begraafplaats nog niet door iemand op de foto gezet en/of geindexeerd. En dat is jammer.

Het hele terrein van ''Groot bronswijk'' is momenteel in handen van een projectontwikkelaar. De meeste panden die er ooit stonden zijn gesloopt, wat er met de begraafplaats gaat gebeuren weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er geen enkel graf meer onderhouden wordt (naar het lijkt) en dat de leesbaarheid van de stenen nog net acceptabel is.

En de mensen die er liggen komen uit heel Nederland, ongetwijfeld allemaal met een bijzonder verhaal.

Ik vertel dit alles omdat iemand uit de buurt van Wagenborgen deze begraafplaats misschien wil fotograferen, het is zeker de moeite waard. Nu kan het nog, over een tijdje zijn de stenen niet meer te lezen, of nog erger, is de hele begraafplaats geruimd.

Groetjes, Maikel

Re: Begraafplaatsen te Woldendorp

Hallo Maikel

Bedankt voor de mededeling.
Nu maar hopen dat er iemand is die wat tijd vrij kan maken.
Het is mij te ver op de fiets anders ging ik zelf.
Dus mocht er iemand zijn meld je dan even aan.
Bij voorbaat onze dank.

Vrg, Willem

Wie werkt maakt fouten wie niet werkt ook zelfs ik.

Re: Begraafplaatsen te Woldendorp

Hoi Jans,

de begraafplaats was op het terrein van Groot Bronswijk, verscholen achter diverse struiken/bomen. Niet al te makkelijk te vinden maar omdat je dat nu weet vind je hem vast wel !

Het gaat om pakweg een 50 grafstenen. Doe wel een lange broek aan want er stonden overal nogal wat distels/brandnetels.

Groetjes, Maikel

4

Re: Begraafplaatsen te Woldendorp

Hmm, ook nog een poging waard. Eens kijken morgen of er nog iets te vinden is.

Re: Begraafplaatsen te Woldendorp

Hoi Corrine,

volgens mij is deze begraafplaats reeds gefotografeerd en geindexeerd, zie gemeente Delfzijl.

Misschien is een controle welkom maar dat kan ik niet zo goed beoordelen.....

Groetjes, Maikel

6 Laatst bewerkt door Maikel Galama (11-01-12 20:40:20)

Re: Begraafplaatsen te Woldendorp

Dit nu onzichtbare bericht was 2 keer verstuurd wegens een in eerste instantie falende techniek.

sad

7

Re: Begraafplaatsen te Woldendorp

Je hebt gelijk, Maikel. Dom van me om dat niet eerst even te checken, terwijl juist ik van de check ben. Maar goed, ik ben ook maar een mens. Blijft Scheemda over. Daar gaat deze begraafplaatsliefhebber morgen maar eens op af, als ik kan vinden om welke het gaat. Thanx voor de opmerkzaamheid, Maikel!