Onderwerp: Begraafplaatsen Roosendaal (NB}

De in de lijst genoemde RK kerkhoven zijn er niet. Er is wel een RK Begraafplaats Bredaseweg die voor alle RK parochies bestemd was. Deze is operationeel geweest van 1-1-1870 - 1-1-1978 en voor graven in eigendom nog tot 1-1-1990.
De Algemene begraafplaats Bachlaan is van 1894 - 1978 is gebruik geweest.
De enige actieve begraafplaats is momenteel de Algemene Begraafplaats Zegestede die in 1978 geopend is.
Ik ben bezig met het fotograferen van de RK Bredaseweg maar gezien de weersomstandigheden zal daar wel een paar maanden niets van komen.
De overige binnen de gemeente Roosendaal staan ook op mijn "verlanglijstje", waarbij die van Nispen eienlijk niet los gezien kan worden die van Essen in België.

2

Re: Begraafplaatsen Roosendaal (NB}

Hallo Willem,

Bedankt voor de melding, de beheerder zal het moeten aanpassen.

Wat ik mij afvraag is: is de alg. b.p. aan de Bachlaan geruimd. ??
Dus de graven en stenen weggehaald.

Want als er alleen geen nieuwe graven bijkomen dan is
het wel de hoop dat iemand deze opneemt.


Groeten
Cor

Re: Begraafplaatsen Roosendaal (NB}

Hallo,
De Bachlaan is nog niet ontruimd maar wel in min of meer deplorabele toestand. Ik heb net even op de site http://www.begraafplaatsen-roosendaal.nl/ gekeken of er al iemand wat heeft gedaan. Tot mijn verbazing zag ik dat er al het een en ander was gebeurd en dat zij dat doorspelen aan online-begraafplaatsen.nl. Het lijkt er dus op dat wat ik voor de Bedaseweg had gedaan al gebeurd is zonder dat ik dat wist. Ik zal er nog wat verder in duiken.
Groeten,
Will Hertoghs