1 Laatst bewerkt door Borkmeister (01-11-11 21:20:55)

Onderwerp: Laatste rustplaats Harmanna van Hoogen

Zoektocht naar het graf van Harmanna van Hoogen 1e vrouw van mijn opa Dirk Marten Dijkstra. Harmanna is overleden op 19-01-1928 te Groningen (ziekenhuis) haar woonplaats was Oldehove en daar is ze w.s. ook begraven.
Echter ze lijkt naamloos te zijn begraven op het zgn. armenkerhof. Bij navraag bij de gemeente Zuidhorn, waar Oldehove onder valt, werd me duidelijk dat er geen graf gekocht is indertijd en dat daarom ook geen verdere gegevens bekend zijn. Een exacte locatie is dus niet aan te wijzen. Voor één van de laatst nog levende kinderen van Harmanna geen plekje waar ze nog afscheid kan nemen van haar. Zijn er mensen die mij eventueel verder kunnen helpen met ideeën hoe je eventueel toch nog meer kan komen te weten over Harmannas laatste rustplaats?

Met vriendelijke groet,
Nieko Dijkstra

Met vriendelijke groet, Nieko Dijkstra
Lienhof 22
9431JT Westerbork
06-54728829

2

Re: Laatste rustplaats Harmanna van Hoogen

In Oldehove wonen nog 2 families waarvan de vrouwen van afkomst Hoogen's zijn.
Deze 2 vrouwen zijn nichten van elkaar. Een zekere Joke van Hoogen getrouwd met Ronny Camerling
en Geertje van Hoogen is getrouwd met Anne Kamstra.
Dus om in contact te kunnen komen, met deze van Hoogen's, kunt u contact opnemen met Camerling of Kamstra.

Re: Laatste rustplaats Harmanna van Hoogen

Excuus voor de verlate reactie, dank voor uw idee zal dit spoor zeker oppakken!

Met vriendelijke groet
Nieko Dijkstra

grijfland schreef:

In Oldehove wonen nog 2 families waarvan de vrouwen van afkomst Hoogen's zijn.
Deze 2 vrouwen zijn nichten van elkaar. Een zekere Joke van Hoogen getrouwd met Ronny Camerling
en Geertje van Hoogen is getrouwd met Anne Kamstra.
Dus om in contact te kunnen komen, met deze van Hoogen's, kunt u contact opnemen met Camerling of Kamstra.

Met vriendelijke groet, Nieko Dijkstra
Lienhof 22
9431JT Westerbork
06-54728829