1

Onderwerp: Ik zoek mijn voorouders

Beste allemaal,

Ik ben de kleindochter van Hendrik Barteld Smit, geboren in Scheemda (25-06-1924) en Wilkea (26-01-1933). Ook uit de omgeving van Scheemda.
Momenteel woont Hendrik in Lelystad, Wilkea is overleden, gecremeerd te Lelystad.
De ouders van mijn opa zijn Jan Smit en Engeltje Smith.
Als kleindochter ben ik heel nieuwsgierig naar mijn voorouders, waar zij vandaan komen.
Hoe de lijn van mijn familie loopt.

Indien er mensen zijn die deze informatie herkennen, hoor ik graag meer over mijn familie.

Met vriendelijke groet,

Suzanne Smit (dochter van Geert Smit)

2

Re: Ik zoek mijn voorouders

Hallo Suzanne,

Jan en Engeltje liggen begraven:
Scheemda > Oostwold alg.

Via www.allegroningers.nl gezocht op Engeltje Smith.

http://www.allegroningers.nl/index.php? … _id=861550

Die kan je inzien en dan vind je beide paren ouders met of
zonder een beroep.
En zo kan je verder terug gaan.

Succes, groeten
Cor

Re: Ik zoek mijn voorouders

Hoi cor,

ik ben vanmorgen inderdaad aan het zoeken geweest, Leuk werk!
Dank u voor de bijdrage. Ik weet nu dat mijn opa zijn ouders jan en engeltje heten, getrouwd in Midwolda.
De grootouders van mijn opa zijn dus Geert Smit en Antje Smid.
Van mijn oma zijn de grootouders zijn Harn Reininga en Grietje Zuurke, die hendrik als kind hadden. De vader van mijn oma, getrouwd met Janna Buurmeijer.

Alle info blijft welkom!
Suzanne

4

Re: Ik zoek mijn voorouders

ook ik ben opzoek naar voorouders..teweten uit de family eemers/peters uit groesbeek...bekend is hendrik eemers geboren 1904 en zijn vrouw geertruida petronella geboren peters in 1907.zover ik kan nagaan zijn zij tussen 1976 en 1980 0verleden.
Is er iemand die iets over hun ouders weet of over huwelijks data..online bij gemeente argief ontbreken wegens waterschade oudere gegevens.

hopelijk zijn er mensen uit de family die via de mail of online wat meer duidelijkheid kunnen geven.bij graftombe groesbeek zie ik maar eenmaal de naam eemers..
bijvoorbaat dank.

5

Re: Ik zoek mijn voorouders

Dit kun je online gewoon opzoeken op www.genlias.nl. Vraag je ouders nog even hoe hun opa en oma heetten, voor de zekerheid maar ik denk dat dit  je overgootopa en oma zijn.

Detail resultaat: (Bruidegom)

Bron  Burgerlijke stand - Huwelijk 
Archieflocatie  Gelders Archief 
Algemeen  Toegangnr: 0207
Inventarisnr: 4524
Gemeente: Groesbeek
Soort akte: Huwelijksakte
Aktenummer: 28
Datum: 29-09-1900 
Bruidegom Hendrik Eemers
Leeftijd: 22
Geboorteplaats: Groesbeek 
Bruid Catharina Liebers
Leeftijd: 27
Geboorteplaats: Groesbeek 
Vader bruidegom Peter Eemers 
Moeder bruidegom Gertruida Gerrits 
Vader bruid Gradus Liebers 
Moeder bruid Elisabeth Voermans 
Nadere informatie  beroep bg.: arbeider; beroep bruid: zonder beroep; beroep vader bg.: arbeider; beroep moeder bg.: zonder beroep; beroep vader bd.: arbeider; beroep moeder bd.: zonder beroep; wettiging 1 kind

6

Re: Ik zoek mijn voorouders

Hey Suzanne

Je  overgrootmoeder  Engeltje Smith was de Tante van mijn oma
Trouwens de  naam smith wordt ook geschreven als  Smidt mijn overgrootmoeder was  haar  zus Albertje Smidt


Met vriendelijke groet,

Sievert Ahlers

7 Laatst bewerkt door hansmoerman (08-11-11 00:14:12)

Re: Ik zoek mijn voorouders

Ik ben op zoek naar gegevens over Arnoldus Fransiscus Kruijt geboren op 17-06-1893 uit Rotterdam. Datum van overlijden is mij niet bekend. Waar ligt hij begraven of is hij gecremeerd? Ik ben een kleinzoon van hem maar heb hem nooit gekend omdat mijn grootouders reeds in 1938 gescheiden zijn. Hij is weer hertrouwd en heeft kinderen gekregen. Uit zijn 1ste huwelijk had hij een dochter en een zoon (beide zijn in 2009 overleden). Er moeten dis nog nazaten zijn die mij meer over hem kunnen vertellen. Hopelijk krijg ik reactie op mijn vraag omdat ik erg benieuwd ben naar mijn roots. Reacties kunnen ook gestuurd worden naar: hansmoerman@zeelandnet.nl

Met vriendelijke groet,

Hans Moerman