1 Laatst bewerkt door De Hulk (13-12-10 01:17:07)

Onderwerp: 'Aanvraag' foto is mij niet duidelijk

Ik begrijp niet goed waarom men foto's van grafstenen, monumenten e.d. moet aanvragen. Wat is hier de reden van? Mogen deze niet gepubliceerd worden? Juist voor oudere mensen die zeer slecht ter been zijn en de kerkhoven moeilijk of niet meer kunnen bezoeken zou dit een geweldige uitkomst zijn om de grafstenen nog te kunnen zien. Ook begraafplaatsen 'over ver' zou het een uitkomst zijn.

Ik vind het aanvragen van de foto's een vreemde zaak of is het in de toekomst de bedoeling dat dit een betaalde site wordt, waarbij u geld gaat vragen voor de verstrekte informatie? Is prima wat mij betreft, maar zeg dat nu dan tegen alle vrijwilligers en iedereen die de site bezoekt dan bent u in ieder geval open en eerlijk geweest.

2

Re: 'Aanvraag' foto is mij niet duidelijk

Hallo Hulk,

Het is beslist NIET de bedoeling geld te vragen voor de foto's.
Dat de foto's niet op de website staan heeft als reden dat
dit een enorm aantal Gigabytes aan ruimte vraagt op de
gehuurde server van het hostingbedrijf vd. Toorn.
Hoe meer ruimte er gevraagd wordt, hoe meer er betaald moet worden.

Het is en blijft vrijwilligerswerk.
De huur voor de server wordt opgebracht door vrijwillige
donaties van bezoekers.
Maar er wordt niet aan ieder persoon apart een donatie gevraagd.

Verder vermoed ik dat nabestaanden het ook niet erg zullen waarderen
als foto's van stenen van hun dierbaren als een bladerboek
op de website zouden staan.

Graftombe is er juist voor de mensen die ver van een
begraafplaats wonen of slecht ter been zijn.

Hopende hiermee de onvrede weggehaald te hebben,

Groeten,
Cor
Moderator, P.R. en vrijwilliger die ook onmiddelijk zal stoppen met
alles als het commercieel zou worden.

3 Laatst bewerkt door De Hulk (13-12-10 14:57:54)

Re: 'Aanvraag' foto is mij niet duidelijk

Het fotograferen van grafmonumenten op openbare begraafplaatsen en het beschrijven en publiceren van dit materiaal is in alle gevallen toegestaan zonder toestemming. Er kan juridisch geen bezwaar gemaakt worden tegen publicatie behalve als de publicatie een commercieel doel heeft.

Lees ik dit dan niet goed. Vallen de foto's daar dan niet onder?

Ik vind het zeer goed dat u dat ( de hele quote) heeft uitgezocht. Ik vind het zeer jammer dat u niet verder wilt gaan. We moeten zien te bereiken dat het een algemeen aanvaardbaar item wordt om deze foto's integraal te plaatsen. Het is niet alleen het familiebelang maar het belang is veel groter. De familie kan ook niet afschermen, verhinderen dat wij allemaal op een begraafplaats rondwandelen. Het zou juist een eer moeten zijn als mensen belangstelling hebben voor een graf en stil blijven staan dat iemand hier was en betekenis voor die persoon had.

Wat betreft de server/kosten neem ik aan dat daar iemand voor te vinden is of u moet een samenwerkingsverband aangaan met bijvoorbeeld SeniorenNet.be of nl deze hebben duizend maal de capaciteit die u nodig heeft en als u contact opneemt met Pascal Vyncke dan weet ik zeker dat hij bereid is u deze mogelijkheid te bieden. U kunt dan aangeven dat commercieel gebruik en reclames strikt verboden zijn.

4

Re: 'Aanvraag' foto is mij niet duidelijk

Capaciteit is het probleem niet echt. Technisch is het perfect mogelijk. De keus om het op deze manier te doen, is door Willem gemaakt. Ik heb het er weleens met Willem over gehad, toen hebben we besloten het voorlopig te laten bij de huidige methode

5 Laatst bewerkt door De Hulk (13-12-10 19:40:31)

Re: 'Aanvraag' foto is mij niet duidelijk

Ja, goed. Ik lever ook geen kritiek, maar geef een mening en doe suggesties. Ik gaf al aan dat het initiatief zeer te loven is. Maar u weet de ontwikkelingen op internet gaan snel, zeer snel. Je moet mee, anders kun je het vergeten. Ik heb al sites gezien met een plattegrond van graven met namen en dat deze aanklikbaar waren en zo alle informatie getoond werd. Kan ik zo snel niet weer vinden.

Geinteresseerden gaan zeker geen duizend keer klikken, maar zoeken op naam. Dit is al een zekere mate van privacy. Virtuele rondgang zou ook kunnen zoals 'streetview' zoals Google doet, maar je wilt toch vaak data. Onderstaande link overtreft alles. Werkelijk fantastisch gedaan en grote complimenten waard.

http://www.breurhenket.com/F/Vakf.htm#Kolen