1

Onderwerp: Nieuwe website

Hallo,

Leuke frisse nieuwe website.

Mis helaas een aantal dingetjes.

Zoeken met wildcard.
Meerdere graven tegelijk selecteren en bestellen.
Na selecteren moet zoeken opnieuw gestart worden.

Komt dit nog terug?

Hans

2

Re: Nieuwe website

Zoeken met wildcard kan al. Er komt zo spoedig mogelijk een uitleg op de zoekpagina. De enige 'wildcard' die gebruikt kan worden is '%', zo kan je zoeken op vries%, ja% etc.. De enige voorwaarde is, dat de eerste twee letters van de achternaam ingevoerd moet worden. Zo kan er niet gezocht worden op 'v%' als achternaam.

Meerdere graven tegelijk selecteren is niet meer mogelijk en zal ook niet meer mogelijk worden. Je zal nu altijd een elke klik moeten doen om naar de details te gaan van een graf en via daar het graf in het fotomandje stoppen. Wel kunnen er  nog steeds meerdere graven van verschillende begraafplaatsen, in het aanvraaglijstje geplaatst worden!

Voor het selecteren na het zoeken zoek ik zo spoedig mogelijk een oplossing. U kunt trouwens net zo makkelijk de vorige/volgende knop van uw browser gebruiken ..

3

Re: Nieuwe website

Er is inmiddels een korte uitleg toegevoegd op de zoekpagina

Terug gaan van een detailspagina,naar de vorige pagina ( zoekresultaten of begraafplaats ) werkt ook. Het 'probleem' is echter, wanneer je door geklikt hebt naar een familielid, en vervolgens op de terug link klikt, dan ga je óók je ook terug naar de zoekresultaten of begraafplaats!

4

Re: Nieuwe website

Steffan schreef:

Zoeken met wildcard kan al. Er komt zo spoedig mogelijk een uitleg op de zoekpagina. De enige 'wildcard' die gebruikt kan worden is '%', zo kan je zoeken op vries%, ja% etc.. De enige voorwaarde is, dat de eerste twee letters van de achternaam ingevoerd moet worden. Zo kan er niet gezocht worden op 'v%' als achternaam.

mag ook, is niet de wildward die over het allemaal gebruikt wordt.

Meerdere graven tegelijk selecteren is niet meer mogelijk en zal ook niet meer mogelijk worden. Je zal nu altijd een elke klik moeten doen om naar de details te gaan van een graf en via daar het graf in het fotomandje stoppen. Wel kunnen er  nog steeds meerdere graven van verschillende begraafplaatsen, in het aanvraaglijstje geplaatst worden!

jammer, is hier een reden voor?

Voor het selecteren na het zoeken zoek ik zo spoedig mogelijk een oplossing. U kunt trouwens net zo makkelijk de vorige/volgende knop van uw browser gebruiken ..

werkt niet altijd goed op de site

5

Re: Nieuwe website

mag ook, is niet de wildward die over het allemaal gebruikt wordt.
Wat is dan een algemeen gebruikte methode.. het *-teken?

jammer, is hier een reden voor?
De nieuwe methode is makkelijkere te begrijpen, vind ik. Mensen begrepen de andere methode niet altijd even goed.

werkt niet altijd goed op de site
Ik zou niet weten waarom dit niet zou werken, heb ook nog niet gezien dat het niet werkt.

6

Re: Nieuwe website

Nieuwe website ziet er prima uit, alles wat nieuw is moet wennen.

M.vr.gr.
Johan

7

Re: Nieuwe website

@Steffen,

mooi, dat de uitleg over de wildcards er op staat, maar daar staat juist dat je WEL "J%" kunt aangeven (dus maar met één letter en dan het %-teken). Dat kan dus volgens jou niet. Graag aanpassen dus om onduidelijkheden te voorkomen.
Verder is het inderdaad zo, dat de meeste websites een * als wildcard gebruiken voor "het aanvullen van meer dan één letter). Het %-teken is daar ook voor  bedoeld, maar naar mijn idee veel minder ingeburgerd. maar al je duidelijk aangeeft, dat het%-teken gebruikt moet worden, is dat geen probleem lijkt me.

Groet
Antoine

8

Re: Nieuwe website

Gebruik een 'wildcard'. Zo kunt u zoeken op voornamen die beginnen met een 'J' met 'J%'.

Zoeken met wildcard kan al. Er komt zo spoedig mogelijk een uitleg op de zoekpagina. De enige 'wildcard' die gebruikt kan worden is '%', zo kan je zoeken op vries%, ja% etc.. De enige voorwaarde is, dat de eerste twee letters van de achternaam ingevoerd moet worden. Zo kan er niet gezocht worden op 'v%' als achternaam.

Oftewel, bij de voornaam kan het wel, bij de achternaam niet. Zal het voor de duidelijkheid ook nog op de zoekpagina zetten.

Ik zal regelen dat de '*'-wildcard ook gebruikt kan worden.

9

Re: Nieuwe website

Ik mis verscheidene namen als ik met de nieuwe website zoek.
Dit is een voorbeeld:
http://www.graftombe.nl/names/info/932001/Hoppentocht
Partner is Trientje de Wijk, als ik zoek op "wijk de" vind ik haar niet, maar met de oude website vond ik haar wel.

Annelies de Wijk
[url]http://www.dewijk.org/[/url]

10

Re: Nieuwe website

Trientje de Wijk,

Vreemd hoor. met : wijk de
vind ik haar wel op pagina 2, de tekst is:
Trientje  Wijk de  Nieuwe Pekela H...  19-01-1911  06-08-2003  NP-Herv 1280 

Cor.

11

Re: Nieuwe website

inderdaad vreemd.
ik vind haar niet, ook niet op pagina 2.
Hoeveel treffers heb je met "wijk de"?
Ik nu 30, maar met de oude website 35.

Annelies de Wijk
[url]http://www.dewijk.org/[/url]

12

Re: Nieuwe website

Annelies,

Ik zie ook 30 x de Wijk.
Van de oude site weet ik het aantal niet.
Nu kan ik haar ook niet meer direkt opzoeken.
Alleen via Hoppentocht vind ik haar.

Gaat mijn petje te boven.
Dit is voor de webmaster / sitebouwer.

Cor.

Re: Nieuwe website

Het maakt een heel verschil of je in gelogt bent of niet.
Iemand die niet in gelogt is ziet minder om dat er nog gefilterd word.
Kijk maar eens bij een begraafplaats waar het aantal personen onderstaat.
Als je bent ingelogt zie je 1000 personen ben je niet ingelogt 800 personen dit als voorbeeld.

Vrg, Willem

Wie werkt maakt fouten wie niet werkt ook zelfs ik.

14

Re: Nieuwe website

Waarom dat nou, Willem? Is dat ineens een nieuw regel?

Als men wel of niet ingelogd is maakt dat volgens mij niet veel uit.
Want hoe kom je anders dan op het forum terecht?

Zelfs het gegeven van mijn vader vind ik op het nieuwe website NIET meer terwijl dat bij de oude wel het geval is. De overige 4 familieleden vind ik wel op zowel het oude als de nieuwe. Hierover heb ik Steffan al es gemaild, en dit wordt al uitgezocht geloof ik.

Ik voel me hier toch ook bepaald niet prettig bij. Omdat het hier om mijn bloedeigen vader gaat. Snik.

Fouten maken is menselijk en goed ook!

15

Re: Nieuwe website

Als ik ingelogd ben zie ik inderdaad 35 treffers voor "wijk de" tegen 30 als ik niet ben ingelogd.
Dat mag misschien wel duidelijker worden aangegeven, mij was deze wijziging onbekend.

Annelies de Wijk
[url]http://www.dewijk.org/[/url]

Re: Nieuwe website

Is het mogelijk een wildcard te gebruiken waarbij je het laatste deel van een naam gebruikt? Ik wil vanwege privacy even geen praktijkvoorbeeld geven. Maar ik zit met en naam die op meer dan tien verschillende manieren kan worden geschreven. Iets in de trant van *nema. Dat zou als treffers b.v. Anema, Minnema en Venema op kunnen leveren.

Re: Nieuwe website

Geen enkele beheerder of moderator die bovenstaande vraag kan beantwoorden?

18

Re: Nieuwe website

Hallo,

Het korte antwoord is: Nee.

Het wat langere antwoord is ook Nee. Dit om de 'eenvoudige' redenen dat de database hier het vrij zwaar mee zal hebben. Een mogelijkheid om iets soortgelijks te doen is door te zoeken op "a%nema", "b%nema" etc. Ook hier heeft de database het vrij zwaar mee en het kost even wat tijd, maar het geeft u toch de mogelijkheid te zoeken naar wat u wilt.