1

Onderwerp: Schiermonikoog

Ik vond op Schiermonnikoog een grafsteen met een hakenkruis en een grafsteen gemaakt als keltisch kruis
Is dat voor hier intersant?

Groetjes Ayla

Re: Schiermonikoog

Hallo Ayla,

Kijk even op het forum onder de kop vrijwilligers en dan runetekens (item van Cor).
Er staat daar een verzoek van Eric Wilderom over runetekens.
Volgens mij is het hakenkruis ook een runeteken (weet het niet zeker maar Eric vast wel).

Met vriendelijke groet,

Wilma.

3

Klopt dat het haken kruis een oud Rune teken is heb veel met Runen tekens gewerkt..Er zijn wel veel soorten van Runetekend Zelf Friesland had zijn eigen Runetekens Sommige landen hadden 1 of 2 meer Runetekens

Voor de mensen die eens naar Utrecht gaan en dan voor de Dom kerk staat een peplika grote steen met Rune tekens  het orgineel staat in Denemarken

Ik had gedacht misschien zijn de foto's we leuk om ergens te plaatsten

Groetjes Ayla

Beste Ayla,

Weet jij misschien waar het haken kruis en het oude Rune teken is op Schiermonikoog?
Ik ben erg benieuwd! Interesant, wat je schrijft over de steen tegenover de Dom van Utrecht.

Groetjes van Helene Beekers

5

Hallo Helena,

Als je wilt kan ik je de foto's sturen....Ze staan bij de Got Tjark' - Grote Kerk, En van de steen bij de Domkerk heb ik ook foto's

Stuur me maar een mailtje op aheiden@scarlet stuur ik ze je wel toe

Groetjes Ayla

6

Dit rune teken (hakenkruis) is van 1926,,Dat zit tussen twee wâldkriegen in, Het kerkje heet de Got Tjark = (Grote Kerk)
Ik heb er wel een foto van?..Het schijnt om een vrouw te gaan...