1

Onderwerp: Ruiter/Ijbema

Ik zoek een foto van het graf van aaltje ruiter geb5-5-1897 ovl27-6-1964  en jan ijbema geb21-6-1884 ovl 15-6-1959. Het graf ligt in groningen selwerderhof, het graf is eraf en word snel geruimd.

Re: Ruiter/Ijbema

Hoi Annet,

wat bedoel je met:

>het graf is eraf en word snel geruimd<

Bedoel je daarmee dat de steen er nog ligt en dat er nu een foto gemaakt kan worden die jij dan graag wilt ?

Groetjes, Maikel

3

Re: Ruiter/Ijbema

Ik bedoel dat het grafsteen eraf is gehaald net even voordat ik een foto wilde maken, was dus te laat ermee.
Het graf ligt er nog wel maar zonder steen, en staat op de lijst om geruimd te worden. De steen is in opslag in een loods en kan niet worden opgezocht dit is teveel werk. Er liggen allemaal stenen in opslag, dus waar ligt hij  dan. Misschien dat iemand er een foto van heeft vandaar de vraag.

Re: Ruiter/Ijbema

Hoi Annet,

ik begrijp het, jammer, zo dicht bij je doel en dan er net naast grijpen.

En toch kan ik het niet laten te zeggen, zeker gezien het feit dat zich nog niemand heeft gemeld met de foto: Hier moet toch een mouw aan te passen zijn ?
Ik was gisteren toevallig op de bewuste begraafplaats en kwam niets dan welwillendheid en begrip tegen. Ik zou het dus nogmaals proberen, je weet nooit of je nu wel een begripvol iemand tegenkomt.
En daarnaast is het misschien ook van belang in welke relatie je tot Aaltje Ruiter en Jan IJbema staat.

Groetjes, Maikel