Onderwerp: Ik zoek een stamboomboek !!!!!!!

Hoi beste mensen,

Ik ben Francien van Middendorp en ben op zoek naar het boek waar de stamboom van mijn familie in staat dus het stamboom over de familie van Middendorp.
Wie o wie kan mij verder helpen want ik kan ook niets op google vinden en ik wil het toch zo graag hebben omdat mijn pa er ook zo benieuwd naar is.

Groetjes Francien

2

Re: Ik zoek een stamboomboek !!!!!!!

Hallo Francien,

sommige boeken bestaan alleen nog in de eigen verbeelding, en dienen door jezelf te worden geschreven. Op die manier verras je je pa zeker!  ;-)

Re: Ik zoek een stamboomboek !!!!!!!

Hoi Ferdy,

Ik weet dat er zo'n boek is want toen mijn oma leefde kon ze zo'n boek bestellen maar zij had er geen belang in maar haar kan ik het niet meer vragen en wij hebben er wel belang bij maar weten niet waar we zoeken moeten.
Ik bel al mensen af uit de provincie waar mijn vader en opa geboren zijn maar het schiet niet op.

Groetjes Francien

4

Re: Ik zoek een stamboomboek !!!!!!!

Hallo,

Ik vond dit op internet.
Ik weet niet of je dit bedoelde.

http://www.realsite.nl/middendorp/

Mvg,
Ineke Harms.

5

Re: Ik zoek een stamboomboek !!!!!!!

Francien,

Kijk eens op:
www.tresoar.nl  >  Onderzoek > bibliotheek  > woorden uit de titel
en vul daar Middendorp in.
Misschien staat het bedoelde boek er bij.

Cor.

6

Re: Ik zoek een stamboomboek !!!!!!!

De stamboeken die mensen hebben geschreven staan ook nog wel eens in de kast bij het provinciaal archief. Ik weet dat er in Groningen veel stamboeken liggen van diverse families. Het zijn kadotjes van de genealogen aan het archief.
Misschien staat hij daarbij?

Groeten, Kim.

7

Re: Ik zoek een stamboomboek !!!!!!!

Beste Francien,

Hier wat vindplaatsen in literutuur over Van Middendorp. Ook zonder "van" is beschikbaar bij de zelfde bron.

Centraal bureau voor Genealogie
Genealogisch repertorium
Het genealogisch repertorium bevat verwijzingen naar elk boek of artikel waarin drie of meer generaties van de

gezochte familie worden beschreven. De meeste van de genoemde publicaties zijn in te zien in onze

studiezalen. 

Naam: Middendorp, van

Plaats: Gld. 
Bron: 2037. Jaar / pagina:
L.A.F. Barjesteh van Waalwijk van Doorn e.a. (red.). Lustrumboek van de Zuidhollandse Vereniging voor

Genealogie 'Ons Voorgeslacht' 1946-1996. Rotterdam, 1996.

Bron: 2055. Jaar / pagina: 39
C. Wolswinkel. Wolswinkel - De Lange. Stamreeksen. Woudenberg, 1996.

Bron:
V.G. 1995

Naam: Middendorp, van

Plaats: Gelderland 
Bron: 1133. Jaar / pagina:
T. van den Brink e.a. (red.). Kwartierstatenboek van de Vereniging Veluwse Geslachten. Barneveld, 1988.

Bron: T0482. Jaar / pagina: 1985, 1990, 1991, 1993
Veluwse Geslachten. Kontaktorgaan van de Vereniging Veluwse Geslachten.

Bron: 1265. Jaar / pagina: 118
G. Meijer en J. Meijer-de Vries. De Van Engelenhoven historie, tussen Kernhem en de Doesburger molen te

Ede. Ede, 1988.



Zoek zelf maar eens op de volgende link:

http://194.171.109.12/index.php?zoekter … p;status=T

Veel  succes met je zoektocht.

Met vriendelijke groet,

Genea626

8

Re: Ik zoek een stamboomboek !!!!!!!

Beste Francien,
Mail mij wie je ouders en grootouders zijn en waar zij woonden.
Ik heb de volledige stamboom van de familie van Middendorp van Harselaar, Voorthuizen vanaf ca 1400 tot heden en heb er een boek over geschreven, evenals over de boerderij waar de naam vanaf stamt (of andersom).
Kijk of die jouw familie is want er zijn er natuurlijk meer, zoals die van Ot van Middendorp die in Kootwijkerbroek woonde.
Met vriendelijke groet,
rijk van de Kamp, r.v.d.kamp@hccnet.nl