1

Onderwerp: Begraafplaats Zaamslag

I.v.m. de vele ruimingen op de begraafplaats Zaamslag (gem. Terneuzen / Zeeland) zou ik op graag in contact komen met de fotograaf die in 2007 en 2008 de graven gefotografeerd.
In de gemeente Terneuzen zijn inmiddels veel graven geruimd. Hierover is al jaren veel te doen, maar de gemeente is onherroepelijk. Deze ruimingen heeft bij de (protestante) inwoners van het dorp heel veel impact. Enkele van die inwoners hebben een stichting opgericht die een website in stand houden met foto's van de graven die vanaf 2013 nog niet geruimd en dus zichtbaar waren. Het is een zeer oude en mooie begraafplaats. Hierover zijn ook al enkele boeken geschreven.
Om de website nog completer te maken, zouden de foto's van de grafmonumenten van vòòr 2013 ontzettend welkom zijn.
Veel van deze graven zouden inmiddels geruimd zijn, maar waarvan helaas geen foto's van de grafmonumenten meer zijn.
Mijn vraag is:  Wil de fotograaf van destijds met mij contact opnemen. Hij of zij zou veel voor de stichting maar ook voor de vele inwoners en belangstellenden kunnen betekenen.
Bij voorbaat hartelijk dank.

Jaap Bakker
email: jaapsonja@zeelandnet.nl