1 Laatst bewerkt door Albert H (28-08-15 22:33:44)

Onderwerp: onjuiste geboorte datum

Via MyHeritage kreeg ik een paar Record Matches met verwijzing naar Graftombe.nl. Hierin staan m.i. een paar fouten. Zo is volgens mijn familiegegevens en het Drents Archief Derkien Hoving, geboren Kuiper (3565) geboren op 31 maart 1890. U geeft aan 31 augustus 1890. Geboorte datum van Willem Kuiper (P071503) wordt zowel door het Drents Archief als Graftombe.nl aangegeven met  6 november 1880. Mijn familiegegevens geven aan als geboorte datum 16 november 1880. Zou u voorgaande na willen kijken en eventueel willen staven met foto’s van de grafsteen, waarvoor bijvoorbaat mijn hartelijke dank.

2

Re: onjuiste geboorte datum

Hallo Albert,

Bedankt voor de melding.

Derkien haar geboortemaand is slecht leesbaar vanaf de foto.
Is gewijzigd.

Willem staat ook op de grafsteen geboren op 06-11-1880.
Dit klopt met alledrenten.nl
De familiegegevens lijken niet te kloppen.

Foto aanvragen zie:
http://www.graftombe.nl/faq/index#hoeaanvragen

Cor.

3 Laatst bewerkt door Albert H (30-08-15 10:15:32)

Re: onjuiste geboorte datum

Hallo Cor,

Dank u wel voor uw reactie. Daar ik een week geleden Willem al een mail had gestuurd en het antwoord op zich liet wachten en inmiddels zag dat het ook via het forum kon heb ik inmiddels via Willem de foto's en zag dat geboortedatum van Willem Kuiper klopt en Derkien Kuiper moeilijk leesbaar is.............maar als je goed kijkt zijn de openingen van de 3 goed zichtbaar en kan het daardoor m.i. ook geen 8 zijn. U heeft dat inmiddels dan ook terecht gewijzigd, waarvoor mijn hartelijke dank.

Mvgr,

Albert