1

Onderwerp: Tijdsbestek van graf

Goede avond,

Graag zou ik willen weten hoelang een algemeen graf blijft bestaan. Zelf dacht ik 10 jaar, maar misschien is dit niet zo ?
Mijn andere vraag is : als een graf geruimd gaat worden wie worden daarvan van op de hoogte gesteld ?

Vriendelijke groet, leddeped.

2

Re: Tijdsbestek van graf

Hallo,

Naar ik meen is 10 jaar het minmum.
Als een graf geruimd zal worden zal met de rechthebbenden daar
eerst van in kennis stellen.
Kan men hen niet vinden dan komt er eerst een tijd ( 1 jaar heb ik gezien)
een bordje bij, of een sticker op het graf te staan met het verzoek om
kontakt op te nemen met de beheerder.
Daarna zal het geruimd worden.

Groeten,

Cor

3 Laatst bewerkt door Men75 (24-10-12 00:13:56)

Re: Tijdsbestek van graf

Correctie, Cor: een graf kan bij contact hebbende geruimd of VERLENGD worden.
Zelf hebben wij namelijk nog niet zo lang geleden de grafrechten van een oud tante van mij (die in 1944 was overleden) verlengd. Die stond nml. ook op de nominatie om geruimd te worden omdat er toen al een tijdje geen grafrechten meer werden betaald. Toen wij daar achter kwamen hebben wij de grafrechten overgenomen. Dat schijnt dus mogelijk te zijn.....

10 jaar is inderdaad het minimum bij algemene graven, het kan ook 20 of 30 jaar in één keer zijn. Afhankelijk van de regels van begraafplaatsen/kerkhoven. Als je met een heel klein kerkhofje of begraafplaats te maken hebt lijkt het mij zeer logisch dat het na 10 jaar geruimd wordt om zo de ruimte te behouden voor nieuwe mensen die er tzt. begraven zal worden. Is het iets groter, dan zou het iets meer richting de 20 of de 30 jaar kunnen gaan. Dit is echter allemaal afhankelijk van de regels, de desbetreffende beheerder zal daar iets mer over kunnen vertellen.

Fouten maken is menselijk en goed ook!

4

Re: Tijdsbestek van graf

Ben op zoek naar de overlijding datums,Van Piet van deurzen en Nel van deurzen.

Bella