1

Onderwerp: Mijn opa was een smit

Hallo,ik ben bezig om mijn voorouders te ontdekken.
Een heb ik al en dat is geert smit en hij was getouwt met een ene martje rozeboom.
m`n opa die had drie dochters en een zoon.
Dochters zijn heika martje smit ,martha.smit aafje.smit en zoon was klaas.smit
zijn er mensen die deze namen bekend voor komen,graag hoor ik hier van.

Groet Jos.h.Smit

2 Laatst bewerkt door Men75 (13-10-11 11:08:53)

Re: Mijn opa was een smit

Beste Jos,

Leuk, zo 'n speurtocht he? Zoeken op Graftombe leverde 41 Geert Smit's op. Er zullen vast nog veel meer zijn, mijn concierge op een oude basischool heet ook toevallig Geert Smit en die staat er nog niet tussen. U begrijpt dus dat het zoeken dan ietwat moeizamer gaat. Hebt u ook ongeveer het jaartal of een plaats van waar deze Geert Smit vandaan komt met echtgenote en evt kinderen, dit zodat wij mogelijk een steentje aan kunnen bijdragen? Mogelijk is www.genlias.nl een optie.

Of vraag anders een persoonskaart bij de CBG aan, deze bevat (mogelijk) ook veel informatie. Te vinden op www.cbg.nl.

Groeten,
Men75

Fouten maken is menselijk en goed ook!

3

Re: Mijn opa was een smit

Je kunt ook eens gaan kijken op www.allegroningers.nl, hier staan Geert Smit en zijn vrouw ook, één van hun dochters is vier dagen na de geboorte (Klaassiena) overleden. Helaas is het nog niet mogelijk alle gegevens te vinden, op dit moment staan voornamelijk overlijdensdata op www.allegroningers.nl maar huwelijk en geboorte staan er nog niet. Ook Genlias gaat tot een bepaalde datum. Wat je kunt doen is naar het archief in Groningen gaan en daar de gegevens opzoeken.

Succes!