Onderwerp: Graven weer zichtbaar in Scheemda

Ik las het volgende nieuwsbericht.
Ik vroeg me af of er een vrijwilliger in die omgeving was die deze graven kon gaan indexeren en fotograferen.

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=103233
Graven weer zichtbaar op kerkhof Scheemda
Geplaatst: donderdag 1 september 2011 10:21
Gewijzigd: donderdag 1 september 2011 10:21

SCHEEMDA - De graven op het kerkhof van Scheemda zijn weer zichtbaar gemaakt.

De 35 graven waren lang geleden onder de grond verdwenen en zijn tijdens een gerichte zoekactie weer gevonden, boven het maaiveld gebracht en hersteld. Ook het historische ijzeren hek rond het kerkhof in Scheemda is gerestaureerd.

De werkzaamheden zijn uitgevoerd in het kader van het project “Kerken in het Groen” van Landschapsbeheer Groningen en de Stichting Oude Groninger Kerken.

2

Re: Graven weer zichtbaar in Scheemda

Dat klinkt als een leuke uitdaging voor mij. Ik ga morgen eens kijken daar.

3

Re: Graven weer zichtbaar in Scheemda

Ik heb vandaag de Hoflaan en de Hamrikkerweg gehad, maar geen van beide is in het bezit van een ijzeren hek rondom de begraafplaats. Ook is op beide niet te zien of er herstelwerkzaamheden hebben plaatsgevonden. Zowel het kerkhof als de begraafplaats zijn oud, dus ik kan niet vinden waar ik naar zoek. En aangezien de andere begraafplaats in Eexta niet onder het beheer van de gemeente valt, zal deze het ook niet zijn. Iemand een suggestie buiten dat ik de gemeente om opheldering kan vragen?

4

Re: Graven weer zichtbaar in Scheemda

Corrine,

Misschien dat je via onderstaand link wat meer informatie uit kunt halen? Volgens mij valt Scheemda ook hieronder. Een e-mailadres, waar je meer info kunt (na)vragen, staat er ook op.

http://www.programmalandelijkgebied.nl/ … ingen-5450

Ik woon helaas te ver, het leek me anders wel een leuk, interessant iets. Succes!

Groetjes,
Men75

Fouten maken is menselijk en goed ook!

5

Re: Graven weer zichtbaar in Scheemda

Mijn dank, Men75. Ik heb je suggestie uiteindelijk niet nodig gehad, want ik heb de zerken gevonden. Helaas waren toen mijn batterijen van de camera leeg, dus ze zullen nog even moeten wachten.