1

Onderwerp: Dubbel werk?

Beste lezer(s),

eerst een compliment voor deze prachtige site.
In dit forum kwam ik een lijst tegen van nog te bewerken plaatsen.
Zo zie ik een grote overlap met de site www.online-begraafplaatsen.nl.
Is het niet mogelijk om met deze site samen te werken? Of minimaal te vermelden op de site dat een bepaalde begraafplaats ook te vinden is op ........
Zo zijn er meer kleinere initiatieven om begraafplaatsen te bewerken.
Het zou voor de zoekers op internet geweldig zijn als er meer samenwerking was of in ieder geval het plaatsen van de link naar de collega site.

Groeten Bert

2

Re: Dubbel werk?

Geachte organisatoren van graftombe.nl,

En wat dacht u van deze: http://www.schiltmeijer.nl/Begraafpl/grafsteind.html. Elders in dit forum zoekt u vrijwilligers om o.a. Noord-Holland verder te ontsluiten. De heer Schiltmeijer is met zijn vrijwilligers daar al heel ver mee (251 begraafplaatsen in NH met ruim 175.000 records). Ook hij zoekt vrijwilligers. Hebben jullie met hem al eens contact opgenomen?

Met vriendelijke groet,

Frank

3

Re: Dubbel werk?

fbakkum schreef:

Geachte organisatoren van graftombe.nl,

En wat dacht u van deze: http://www.schiltmeijer.nl/Begraafpl/grafsteind.html. Elders in dit forum zoekt u vrijwilligers om o.a. Noord-Holland verder te ontsluiten. De heer Schiltmeijer is met zijn vrijwilligers daar al heel ver mee (251 begraafplaatsen in NH met ruim 175.000 records). Ook hij zoekt vrijwilligers. Hebben jullie met hem al eens contact opgenomen?

Met vriendelijke groet,

Frank


Deze link werkt beter.

http://www.schiltmeijer.nl/Begraafpl/grafsteind.html

Gisteren was vroeger, morgen is toekomst.

Re: Dubbel werk?

Ben het helemaal met Bert eens. Alle initiatieven zijn geweldig, maar het zou denk ik een hoop werk schelen als de diverse sites zouden samenwerken. Beetje jammer om tijd te steken in dubbel werk, en als je samenwerkt zou je misschien de collectie makkelijker kunnen uitbreiden.

5

Re: Dubbel werk?

Ook helemaal mee eens, het zou wel mooi zijn.
Maar iedere beheerder heeft zijn eigen systeem opgezet, en
om die samen te voegen kon wel eens heel moeilijk worden.
En wie wordt eigenaar / beheerder etc. van deze zaak.

Willem Hovinga heeft deze zaak in zijn eentje opgezet, later zijn er
een sitebouwer en ca. 85 vrijwilligers bijgekomen.
Moet hij (min of meer zijn levenswerk) weggeven.??

En ik weet zeker dat diverse vrijwilligers dan afhaken.
Waaronder ondergetekende.
(alhoewel daar stort de wereld niet van in elkaar).

Voorlopig zie ik het nog niet gebeuren, een ieder heeft
nu ook meer sneupwerk om iemand terug te vinden.
En dat is toch een leuke kant van deze hobby.

Groeten,
Cor
Moderator, P.R. en vrijwilliger.

6

Re: Dubbel werk?

Sluit me volledig aan bij Cor. Als je zelf iets opstart, doe je dat naar eigen visie. En een visie geef je niet zomaar aan iemand anders. Ik weet dat de foto's van goede kwaliteit zijn. En dat kan ik van andere sites niet altijd zeggen.

Met andere woorden IK BLIJF TROUW AAN GRAFTOMBE. Werk met veel plezier mee aan deze site en dat kan geheel in eigen tempo en naar de tijd die ik op dat moment vrij heb.

En voor de genealogen blijft er (gelukkig) genoeg zoekwerk. En dat is volgens mij ook enigszins de sport die hier beoefend wordt.

Groeten,
Ernst (vrijwilliger)

Is dit de weergave van de werkelijkheid, of geeft de werkelijkheid dit weer? (Frank Boeijen 2009)

Re: Dubbel werk?

Cor en Evert, zo had ik het nog niet direct bekeken, jullie hebben zeker een punt. Hoe dan ook vind ik het geweldig dat dit soort initiatieven er zijn!

8 Laatst bewerkt door sellh (08-09-23 17:12:46)

Re: Dubbel werk?

Je kunt natuurlijk ook samenwerken zonder je levenswerk uit handen te geven.
Verwijzen naar wat door anderen al is gedaan en oppakken wat nog door niemand is gedaan.

Zie als voorbeeld ook mijn webpagina https://genealogiegroningen.nl/winschot … -hofstraat
De begraafplaats Hofstraat (Winschoten) is door mij zelf bewerkt, nog voordat deze begraafplaats ook voor Graftombe was bewerkt. Omdat ik toen voor herhaling van al mijn werk vreesde, heb ik mijn foto's destijds aan de Graftombe bewerker beschikbaar gesteld.
Omdat de Graftombe bewerker toen ook begon aan de begraafplaats Acacialaan, heb ik dat zelf niet opgepakt, maar volsta ik op mijn webpagina met een externe link.