Onderwerp: Op zoek naar mijn Overgrootvader Okke van der Wei (Wey!)

Ben opzoek naar de overlijdens-gegevens van Okke van der Wei (Wey).
Geboren 21-08-1838 te Wymbritseradeel. Na vele zoek-pogingen (graftombe, genlias, en tresoar) en geen succes probeer ik het via deze site.
Wie kan mij verder helpen om de gegevens compleet te krijgen. Voor hen die de moeite willen doen, alvast bedankt.

2

Re: Op zoek naar mijn Overgrootvader Okke van der Wei (Wey!)

Beste Gerard,

Ik zag hier een uitdaging in, gevonden in Tresoar (http://www.tresoar.nl/):

1) Geboorteakte Wonseradeel, 1876
Wopke van der Wei, geboren 26 augustus 1876 Zoon van Okke van der Wei en Tietje van der Zee
2) Geboorteakte Wymbritseradeel, 1838
Okke van der Wei, geboren 21 augustus 1838 Zoon van Wopke Pieters van der Wei en Tettje Okkes Okkema
3) Geboorteakte Wymbritseradeel, 1872
Douwe van der Wei, geboren 8 juni 1872 Zoon van Okke van der Wei en Tietje van der Zee
4) Huwelijksakte Wonseradeel, 1868
Man : Okke van der Wei Vrouw : Tietje van der Zee

Bij een vergelijkend onderzoek in Genlias krijg ik dezelfde gegevens. Dus deze gegevens heb je naar aller waarschijnlijkheid al. Het kan natuurlijk zijn dat er in het verleden een (deel van) archief verloren is gegaan waarin de gegevens zitten die je zoekt. Of het archiefdeel is nog niet gedigitaliseerd op dit moment.

Je kunt ook eens kijken op genealogie online of geneanet. Beide sites zijn niet altijd even accuraat. Deze sites zijn opgebouwd uit andermans stambomen. Het kan wel richtlijnen geven in welke hoek je moet zoeken, dus misschien boek je succes. Wat ook wel eens wil helpen is zoeken op de aangetrouwde zijde.

Succes,

Ernst

Is dit de weergave van de werkelijkheid, of geeft de werkelijkheid dit weer? (Frank Boeijen 2009)

Hallo, Ernst.

Bedankt voor de moeite die je hebt genomen om gegevens over mijn familie zichtbaar te maken. Je schat het goed in dat ik de gegevens die jij hebt opgezocht al heb verkregen. Ook heb ik de site's van genealogie-online en geneanet doorgespit. Ik heb hierop tot nu toe de gegevens (nog) niet kunnen vinden. Ook zoeken met Google geeft niet de gezochte gegevens. Zoals je weet het blijft een uitdaging, dit virus is al diep geworteld. Als ik via liefhebbers hiermee niet verder kom zal ik tijd vrijmaken om naar het gemeentelijk archief te gaan. Ik heb veel gegevens in het archief van Bolsward opgedaan, hier hebben vele familie-leden gewoond. De tip over de aangetrouwde zijde zal ik nog eens verder uitwerken, je weet maar nooit.
Ernst, nomaals bedankt en tot de volgende ontmoeting op de site. vr. groet, gerard.

Blijven zoeken is mijn motto, morgen kan alles anders zijn.
Na morgen komt er weer een morgen, zo ook met gegevens, die met hulp , iedere dag worden aangevuld.
Misschien bereik ik niet datgeen ik zou willen, zeker is wel, dat ik er alles aan heb gedaan.

Beste ""liefhebbers"".

Ik ga dit onderwerp ook inbrengen op het Stamboomforum.
Nu de gegevens niet zichtbaar worden via Graftombe, Tresoar en Genlias wordt het mij duidelijk dat dit een """moeilijk"" onderwerp zal zijn.
Een ieder bedankt voor jullie inzet en graag tot een volgend onderwerp.

Hallo, allemaal.

De overlijdens-gegevens van Okke van der Wei (1912) zijn gevonden.
Door een naamsverwisseling zijn deze gegevens  verkeerd geregistreerd.
Een woord van dank aan allen die mee hebben gedacht en in het byzonder aan Maikel Galama die heel allert op dit onderwerp heeft gereageerd.